sila derma


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday 13 June 2011

Bangkit kembali

assalamualaikum



Azam satu
Akhirnya (belum mula dah akhir, memang melayu)perkara yang paliing aku takut semasa menceburi dunia blog ini terjadi. Dalam masa hampir sebulan aku tak sempat nak tulis apa-apa kat sini.Masa mula-mula nak menulis dulu, aku dah tanam azam. Pertama aku tak nak lupa usename dan password aku.Alhamdulillah,tadi aku berjaya bukak blog ni.Memanglah kan kalau tak dapat bukak macam mana aku nak tulis.betul tak..

Kadang-kadang manusia cakap menda dia tak perlu cakap (macam najib bersyukur dapat himpunkan pemuda pemudi dalam majlis maksiat di putrajaya, bersyukur katanya.artis pun selalu cakap gini bila menang award).Teruk lagi dari tu manusia ada yang bercakap menda dia tak tau (wahaajjajtum ma laisa lakum bihi ilm). Contohnya, bila utusan umno dan bodoh-bodoh diluar cuba bercakap mengenai negara kebajikan dan kepimpinan ulama. Sedangkan kepala otak mereka yang memusuhi Allah ini kelam dari mengenal ulama dan kebajikan rakyat, dan mereka juga tidak mengetahui sistem syura yang digunakan PAS.Bahkan, ada juga manusia bodoh yang sombong menutup telinga dengan jari mereka apabila didatangkan kebenaran.Alamak, kesitu plak..

Azam dua
Yang kedua aku berazam nak manulis satu entry sekurang-kurangnya dalam julat masa 2 hari. Mula-mula memang steady. Biasalah budak sekolah pakai baju baru,memang semangat buat kerja.Macam orang PAS mula-mula daftar ahli, macam student Universiti mula-mula terjun kepada masyarakat, atau macam ahli PAS masa baru kuar dengar ceramah. Amat bersemangat, kiranya ada putrajaya di depan mata masa tu. pasti akan ku ganyang.Bila berlalunya masa,.Akhirnya azam kedua ini lunyai dengan kewajipan lain, kesibukan yang dibuat2 sibuk, dan keterbatasan perhubungan internet (kalau henpon aku canggih ok gak).

Disiplin
Nizam arabnya.sama je ikut mana pon.tak dak disiplin habislah hidup ni.tak khawin la jawabnya.sebab duit habis dijoli. Kalau tak dak disiplin dikalangan ahli PAS maka,umno akan terus bermaharaja lawak(hahahaha..alif tendang mim, mim tendang nun, nun tendang wau, sarkas). maka lambatlah kemenangan. Disiplin amat luas bidangnya. Disiplin dalam menyampaikan maklumat, sebarannya,dan disiplin dalam menegur amat penting. samada teguran pimpinan kepada ahli atau sebaliknya.Disiplin dalam gerak kerja dan sebagainya amat penting (malam ni ada mesyuarat dewan ulama kena datang walaupon penat:disiplin). Teringat kata-kata saidina ali. kebenaran tanpa perancangan rapi (disiplin dalam melaksanakannya) akan dikalahkan oleh kebatilan terancang (dibina dengan disiplin). Sebuah pergerakan islam yang tidak ditunjangi disiplin akan menjadi kosong nilainya, hanyalah sebuah angan-angan yang mimpikan syurga datang tanpa usaha. seperti kata pepatah arab " innal safinah la yajri ala yabas" yang maknanya "kapal tak berlayar atas pasir"..bodohkan. susunlah berapa banyak dalil pon, aku sebenarnya telah gagal.

Bangkit

Faiza 'azamta fatawakkal 'ala Allah"..kalu dah azam serah kat Allah.Hari mula aku menulis aku dah berazam. Alhamdulillah, dengan pertolongan Allah aku bangkit daripada kegagalan kecil ini.Orang yang kalah, orang yang tidak bangkit dari kegagalan. Kalau PAS mengalah lama dulu dalam siri PRU yang seudah berumur 13 kali tentnya hari ini aku dalam seorang guru biasa yang berkata "Assalamualaikum, dan salam satu malaysia", tanpa berasa thagut dan bidaahnya niat disebalik salam itu.Kata Ali "kalimatul haq uridu biha Albatil"..cakap menda elok tapi hajatnya kepada perkara yang batil.Namun, muslim yang hebat adalh yang menjadikan setiap hari yang penuh ujian ini untuk menjadi hebat kerana Allah.Dan hari ini aku bangkit semula menulis disini,dan minta maaf kepada beberapa kuliah yang terpaksa dibatalkan kerana semasa cuti itu, aku hanya ada masa 4 hari dengan ibuku.

sekian , Wallahua'alam..takbir!!!!!semangat baru

umat islam harus cemerlang
hariu ini lebih baik dari semalam

No comments:

Post a Comment