sila derma


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Wednesday 4 May 2011

cerita rancangan bursa malaysia

kata utusan meloya

KUALA LUMPUR 4 Mei — Bursa Malaysia Bhd. menjangka melancarkan indeks kemampanan tahun depan bagi menggalakkan lagi agenda kemampanan bagi korporat Malaysia, kata Ketua Pegawai Kawal Selianya Selvarany Rasiah.

Beliau berkata, bursa ketika ini sedang mengerjakan butir-butir terperinci indeks tersebut dan menjangka mengumumkannya pada tahun ini.

"Indeks itu akan mempunyai semua syarikat yang memenuhi kriteria penapisan.

Kriteria itu termasuklah alam sekitar, sosial dan tadbir urus korporat," kata Selvarany di Persidangan Pengarah Korporat 2011, di sini, hari ini.

Menyampaikan kertas kerja mengenai Agenda Kemampanan bagi Korporat Malaysia, beliau berkata indeks itu akan menjadi pemangkin bagi memacu lebih banyak dana Pelaburan Tanggungjawab Sosial (SRI) ke Malaysia.

Selvarany berkata, Bursa Malaysia melancarkan program kemampanan perniagaannya tahun lepas bagi memacu integrasi amalan mampan yang lebih tinggi di kalangan syarikat tersenarai Malaysia.

Beliau berkata, kemampanan merupakan satu daripada tiga tunggak dalam Model Baharu Ekonomi dan amat penting bagi syarikat tempatan untuk menyerap elemen kemampanan ke dalam strategi perniagaan mereka.

Kebanyakan syarikat Malaysia telah dan sedang melaksanakan aktiviti kemampanan, sama ada menerusi memenuhi keperluan pematuhan, menawarkan diri secara suka rela bagi bantuan kemanusiaan dan menyumbang wang, katanya.

Bagaimanapun, masih terdapat banyak ruang bagi syarikat Malaysia untuk menambah baik amalan kemampanan mereka, katanya.

—Bernama

ulasan awal saya,

1)mampan bermaksud mengekalkan prestasi yang baik (kamus dewan 2007),dalam bahasa orang atas angin sustainable. Jadi indeks kemampanan mungkin adalah untuk menerangkan keupayaan suatu syarikat mengekalkan prestasinya dalam 1 tahun.

1)integrasi amalan mampan = apakah sebenar maksudnya,tak diterang dlam berita utusan meloya kepada rakayat.tidak pandai melapor berita atau belum dilaporkan.jadi mungkin ini adalah kesatupaduan amalan mengekalkan prestasi yang baik.nak satu padu macma mana tak tau la.

3)Kebanyakan syarikat Malaysia telah dan sedang melaksanakan aktiviti kemampanan, sama ada menerusi memenuhi keperluan pematuhan, menawarkan diri secara suka rela bagi bantuan kemanusiaan dan menyumbang wang, katanya. = dah macam nak wat charity,apa kaitan dengan mampan


No comments:

Post a Comment