sila derma


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Saturday 14 May 2011

Saya sayang guru saya

salam ,



awal wahyu allah ajarkan nabi tentang ilmu dalam firmannya "bacalah, dengan nama tuhanmu yang menciptakan"..awal- awal dah suruh membaca untuk bagitau ummat tentang peri pentingnya ilmu.hebat islam.ada tak mana2 agama yang minta umatnya belajar pada awal ajarannya. mana ada. ni ja satu islam agama disisi Allah.

Dua makhluk yang paling rapat dengan ilmu adalah cikgu dan murid.yang lain-lain ajk pibg, dan mak bapak yang datang sekolah setahun sekali masa solat hajat untuk PMR dan SPM. yang lain lagi menteri belagak tahu yang membuat dasar tapi tak pernah datang ke sekolah aku.

Tak lama dah. dalam beberapa jam ni. Satu golongan makhluk akan diraikan kerana apa yang ada padanya. Aku pon tak tau apa yang ada. Jasa?..ada ke.kalau ada tak lah mak bapak datang marah bila anak dia kena tangkap isap rokok kat sekolah. Pengetahuan?..ada ka?..kalau ada tak dak la cikgu sejarah yang bodoh cakap amerika ada nsatu parti politik jer (aku jumpa cikgu bodoh ni hujung tahun lepas)

Jadi kenapa dengan perayaan ini. Kalau jawab dengan sejarah kerana pada tarikh keramat yang akan datng esok itu bermulanya sistem pendidikan di Malaysia

(Tarikh 16 Mei dipilih sebagai Hari Guru kerana pada tarikh yang sama dalam tahun yang sama 1956, Majlis Undang-Undang Persekutuan Tanah Melayu (Federal Legislative Council ) telah menerima cadangan-cadangan Laporan Jawatankuasa Pelajaran (Report Of The Education Commitee ) sebagai dasar pelajaran negara kita. Dokumen tersebut dikenali sebagai Laporan Razak, telah menjadi Dasar Pelajaran Kebangsaan semenjak hari itu.- amacam pengetahuan aku.ceh goole ada beb)

kalau jawab dengan agama paling tepat. apa dia? Memang nabi suh hormat guru.hari-hari kena hormat. Tapi dak sekarng bukan kemain masa esok ni, gila2 "manjakan" cikgu. habis jer esok macam tak pernah mengajar la dibuatnya.

tahun ni temanmya ada perkataan tranformasi. Mahyuddin kata tak pernah dengar pemimpin negara lain sebut. jadi dia bangga.masuk bakul angkat sendiri. apa ada hal dnegan perangai macam ni. Biasa bagi UMNGOK. Yan g kena buat tranformasi tu bukan michael bay yang kena buat. Kalu dia buat ko kena bayar RM10 nak tengok kat wayang. tapi para guru kena buat. Guru lagi.Gaji ciput gak(nak kencing pon kena bayar la). Bila nak pilihanraya ni ada kot habuan sedikit rasuah untuk guru. Aku amik kalau ada tapi takkan undi kau,,akalau undi jadi rasuah.hahaha..ada kepentingan mean rasuah..weh, salah ke kata aku. gi la tengok syarah hadis rasyi wa murtasyi tu..jangan malas-malas belajar.nanti bodoh dan diperbodohkan . 2 kali bodoh.

-------Aku diutus sebagai guru-------rasulullah (selawat sikit)

-------Selamat HARI GURU----------(untuk guru -guru aku..malam ni topup, nak tepon ust syed, ust taj, ust anhar,cikgu berahim..banyak lagi ah yang menyumbang ke arah memanusiakan aku, ada gak yang tak pakai HP..yang tu aku doakan jer)

ni slah satu gambar guru aku yang aku dapat

ini lagi

ini lagi













p/s:aku tak tulis 16.5. pasal tu besday aku..heheh..m,alu aku nak tulis tarikh keramat aku tu..



No comments:

Post a Comment