sila derma


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday 21 April 2011

cerita ucapan YB

salam

masa aku tulis ni YB aziz kawasan Palong negeri sembilan tengah berucap di dewan sekolah aku.Aku tulis segera kerana bimbang aku terlupa bagaimana YB bekas peneroka ini membodohkan rakan-rakannya. Beliau mengulas

"pilihanraya disarawak DAP bertanding 15 kerusi menang 12, PKR bertanding 48 menang 3, Pas bertanding 5 tak menang langsung"

" bayangkan nanti PRU DAP dapat menang 100% takkan ada lagi azan di masjid dan takkan ada sekolah agama lagi"

" kemenangan DAP adalah kerana kelantangan PKR dan PAS menentang kerajaan (maknanya orang cina amik kesempatan)"

ucapannya yang sempat aku catat akan aku tulis lagi nanti.

soalan aku untuk Aziz

1) Pualau pinang ditadbir siapa. kerajaan negeri mana yang mula menaikkan elaun guru agama. dan kerajaan negeri mana yang menurunkan elaun kalu bukan melaka darul BN

2) Siapa MIC dan MCA di dalam BN adakah mereka UMNO.Boleh tak aku katakan kurangnya undi cina dan india dalam BN kerana pecah belah yang berlaku dalam BN antara bangsanya. jadi rakyat tidak lagi percaya dan beralih undi kepada PR (baca: DAP)

3) kenapa kau datangkan perbandingan dengan singapura apabila menyebut tentang sekatan terhadap islam tetapi bukan malaysia sendiri. bukankah di Malaysia juga banyak ahli agama ditangkap dengan tuduhan tiada tauliah..bukankah malaysia negara islam..

No comments:

Post a Comment