sila derma


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Friday 15 April 2011

Permulaan Baru

Assalamualaikum..
Selamat datang aku ucapkan kepada diri aku ke dalam dunia blog.aku menulis  blog ini pada hari yang sangat penting bagi orang-orang dayak, iban, bidayuh, kadazan, melanau, dan pelbagai etnik Sarawak untuk menentukan masa depan negeri dan anak-anak mereka.. tarikh ini 16 april 2011 (sebulan sebelum tanggal mauled ku) akan jadi tarikh bersejarah satu anjakan baru dalam diriku dan rakyat Sarawak.

Nama
Barangkali ada orang berfikir hamper seminggu atau sebulan untuk memillih nama bagi sesuatu..kerana nama adalah gambaran awal untuk seseorang dan sesuautu perkara. Aku juga mengambil masa..masa kurang seminit untuk memilih nama cikgu cabuk bagi blog ini.Nama ini aku ambil dari kata seorang sifu dalam hidup aku, ust syed nazir syed Ibrahim “ana ni cikgu cabuk je”.cikgu cabuk macam quran buruk.walau cabuk dan buruk ia tetap bermanfaat.

Tema
Tema adalah gambaran keseluruhan tentang suatu perbincangan atau topic.tema ku “ react patriot”.aku dah cuba untuk menterjemahkannya ke dalam bahasa melayu. Namun, terasa sedikit jangkal, dan tidak bertenaga.jadi aku teruskan dengan bahasa orang barat ini “react patriot” kerana bagi ku yang penting mesejnya.

Tentang Blog
Blog ini adalah luahan rasa seorang cikgu kampongan terhadap situasi yang berlaku dal;am Negara.blog ini tidak perlu terlalu berbunga bahasa, atau menjaga hati orang lain..ini adalah luahan rasa.luahan rasa hati, tidak memerlukan kepada pengikut untuk mendengar.cukup kepada peluah untuk berasa puas.jadi blog ini ada unutk diri sendiri..wassalam

Cheras
12:27am
16 april 2011

No comments:

Post a Comment