sila derma


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday 28 April 2011

ini azam kanak2..

salam,

hari ni aku ke kuala lumpur untuk ke bertemu kawan di PWTC (ada pesta buku).
tengah syok aku tengok kota batu yang dulunya aku takut nak jalan sorang tu aku nampak satu lambang yang aku tak berapa gemar nak pandang iaitu lambang satu Malaysia.

Bukan apa bila aku pandang aku teringat ke slogan Israel zaman ehud barak " 1 israel" dan slogan jerman zaman nazi "1 rench 1 germany". Rasa ada unsur plagiat di situ.Common la, buat la yang orang belum buat lagi.

Dekat lambang tu da tulis satu menda "1 (of course dengan corak bendera malaysia) azam akhiri zaman miskin"


Ini macam budak budak punya azam. Setiap tahun baru cikgu akan tanya anak murid " apa azam tahun baru kamu?" Anak murid akan jawab " belajar sungguh-sunggh cikgu"..esok dia ponteng sekolah. semenjak darjah satu sampai tigkatan 5 azsm yang sama dan setiap kali berazam akan dimungkiri.Ponteng, tidur dalam kelas, malam belajar dan sebagainya.

sama la macam azam "1 azam akhiri zaman miskin" ni..ini azam lapuk dari 53 tahun lepas lagi. Ada sepuluh rancnagan ekonomi semuanya gagal. beberapa minggu yang lepas diumumkan kadar inflasi malaysia meningkat kepada 3.2%. Jadi kuasa beli jadi kecik. Orang yang akan keluar dari kemiskinan ini ialah kroni yang sudah sedia kaya.

Pendapatan garis kemiskinan malaysia sekarang adalah RM750. Dan disebutkan ramai pekerja kilag (sektor pembuatan ) menikmati gaji bawah daripada RM650.

Ingat nak letak statistik..Jenuh aku cari. yang aku jumpa tahun 2007,2008 paling latest..jadi rasa tak pyah letak.Mungkin kementerian jaga orang miskin mcam aku lupa nak update.diorang sibuk jaga orang kaya.selamat malam..

esok bangun pagi jagan makan siput babi

No comments:

Post a Comment