sila derma


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Friday 22 April 2011

jumpa kawan lama

salam,
post kali ni tak mau cakap pasal politik, tak mau cakap pasal UMNO, tak mau cakap pasal BN. Tak cakap pon orang bandar tau diorang jahat. tak cakap pon mahasiswa tau diorang tipu. Kalau cakap pon makcik felda tetap undi diorang.Jadi berenti jap.

Semalam, aku berkuliah maghrib masjid bandar baru ampang. Masjid baru 1 tahun, ahli qaryah memang ramai tapi tak la ramai lekat di masjid bila tok bilal azan. Sebab tu tiap kali jadi tetamu Allah kena bersyukur.Nanti Allah akan panggil lagi.

Semalam aku cerita atau menghuraikan satu daripada post aku dalam blog ni "jangan tunggu sampai rosak".Alhamdulillah semua mendengar hingga akhirnya. Tiada yang berganjak.Tiba-tiba bila aku sudah ingin menutup kuliahku, satu sosok tubuh yang aku kenal masuk ke dalam masjid

1)Bibir tersenyum
2)hati jadi riang
3)tangan menyapa
4)Mulut berkata " sahabat saya masa belajar dulu"

Tu dia aminuddin mansor masuk dalam masjid. Baju melayu warna kuning macam dulu jugak (ko suka warna kuning ker). Lepas kuliah aku salam dengan dia and give a warm hug..wah, everything just like 9 years ago. Badan masih tak berisi, dan aku agak berat badan pon macam dulu dalam 50 lebih atau 61kg. semuanya aku rasa masih macam dulu.

Lepas isyak kami lepak minum, dia kata "aku tadi kat rumah, rasa macam pernah dengar suara kat masjid.Tengok2 engkau"..wah aku rasa last dia dengar aku cakap gni 9 tahun lepas .tahun 2002.Ingatan yang hebat atau aku yang tak berubah.Borak-borak (ada masok gak politik)..tapi, tak boleh lama, sebab aku kena balik semula ke jempol. Sabtu 23 /4/ 2011 aku ada sekolah ganti..

Bertukar nombor telefon , and he offered me his house if i come again to KL.end..

The most precious thing after iman n islam, is a friend..He will get marry on nov..me? dont know.i dont ve money.

1 comment:

  1. Assalamualaikum..
    Indahnya nikmat bila bertemu teman lama.
    Jangan risau pasal duit, Allah akan cukupkan. Kahwin je dulu, apa la yang payah sangat

    ReplyDelete