sila derma


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Saturday 16 April 2011

esok punya cerita.InsyaAllah







Salam, kita boleh rancang macam-macam untuk cerita esok hari.Macam Utusan Meloya dan Berita Hairan yang selalu rancang berita apa nak kuar esok.Macam RTM, TV31/4 yang rancang nak lebong rakyat macam mana malam ni masa berita pukul 8.Tapi semuanya dengan izin Allah. Makhluk lemah Allah kuat.

Aku pon ada rancangan aku yang macam-macam. Malam ni last kuliah aku di KL-Selangor minggu ni.Hutan Batu yang meng"hijau" sekarang.Walau hijau aku tak berani gak jalan malam sorang, sebab islam belum tertegak.Teringat aku hadis nabi tentang ada waktunya nanti orang pompuan boleh jalan dengan aman walaupon sorang-sorang, dan serigala pon takkan makan kambing..Orang kampong macam aku memang mati kutu kalau kenal tinggal sengsorang kat tengah bandar KL ni.

Lepas kuliah maghrib di Cheras Perdana malam ni aku akan kembali ke kampong yang banyak pokok mem'biru'.Esok petang aku akan bersama mereka semula di kedai kopi.Malam aku bersama mereka di masjid yang berAJK biru.Rancangannya esok aku akan ceritakan pada kampongian ini graf diatas dengan bahasa mereka (qadri aqlihim).Moga mereka faham apa itu inflasi, KDNK, dan FDI.lepas terjemahkan kefahaman dalam PRU 13 yang dah tak lama ini.insyaAllah (jangan cakap kau nak buat mcam itu dan ini esok, kecuali dengan cakap insyaallah).

No comments:

Post a Comment